Nära Mat podden avsnitt 8: Om investeringar och företagande

Idag packar Klöverbergsgården ca 500 000 ägg i veckan och har kunder från Kiruna till Örnsköldsvik. Men resan har varit tuff, som ung och oerfaren kämpade Viktor Boman i många år för att till slut lyckas med finansieringen och ta sig in på livsmedelsmarknaden. På snart 10 år har dom gått från noll kronor i fickan till en omsättning som idag är 40 miljoner. Hållbarhet, pandemier och visioner för ägget är några andra samtalsämnen. Kanske bjuder vi också på glass!

– Det klart att bygga en stor anläggning på landsbygden och vad anläggningen skulle ha för andrahandsvärde, hur mycket eget kapital som fanns och vilken erfarenhet jag hade kom att ifrågasättas. Jag såg en stor potential i att producera ägg, så jag ville inte ge upp. Tillslut så tog vi in andra finansiärer och delägare som gjorde det möjligt att komma igång.

Viktor Boman

Även fina priser har tilldelats Viktor och Klöverbergsgården, både Årets unga företagare 2019 och Årets varumärke 2020 som delats ut på Luleå business awards.

Programledare: Hulda Wirsén, projektledare Nära Mat.

Nära Mat podden avsnitt 8: Om investeringar och företagande

Äggkartonger från Klöverbergsgården
Äggproduktion

Den här webbplatsen använder kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.